Klima cihazının tarihi adamlık denli eskidir. İlk insanlar beden ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor sahip olmak yürekin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı hâkim klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orantı çağlarda Leonardo Da Vinci, andıran bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak yürekin su gücü ile çallıkışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya sarrafiyelandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk koca yararlanma düzlükını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her ahit 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam fail yöntem gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya sarrafiyelandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini yoklama fail bir süreçtir. Günümüzde insanlar, henüz aldırmaz ve müsmir yaşayabilmek yürekin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine denli klima fazla olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut fiilyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sert istek etmiyorlardı. Fakat aradan geçen birkaç yılda çok başkalık evet. Daha çok klima namevcut fiilyerlerinde kimse çallıkışmak istememektedir. Önce fiilyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile mübrem konfor takımı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca yazın serinleşmek yürekin kullanılan bir takım olmaktan çırefikap, kışın da ısınmak yürekin tercih edilen takım yapmıştır. Klima yararlanma allıkışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye sarrafiyelamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği karşısında tüketicilerimiz hüküm tesviye sürecinde nispeten karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın allıkınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana muvafık seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin katkısızlanamaması, sahih montaj icraatının bünyelmaması kadar nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Iktisadi ömrü ülkemiz koşullarında ortalama 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın transfer maliyetinin birlikte işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate allıkınmalıdır. Klima takımı satın allıkınmadan önce bu kriterler dikkate allıkınarak ufak tefek bir muayene bünyelmalıdır.