logo hazırlama

kurumsal logo tasarımı

Logo nedir? Lafız mazmunı olarak gerçek karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak emekletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği kadar, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı sineerik ve anlamlara malik mümkün.

Sorusu sorulduğunda lafız mazmunının dışında, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan nefer yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Diğer taraftan logo tasavvur çaldatmaışmasını meydana getirecek nefer yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çaldatmaışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, emekletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çaldatmaışması” olacaktır.

Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değemektirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka sinein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş düzı ile faaliyette kâin şirketler sinein elan çok yeğleme edilebilir. Uslu bir sektörde hareket gösteren emekletmelerin ekseri logoları kolü simgeleme eder. Fakat ansızın zait kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.

Logo ne emeke yarar?
İşletmeler sinein logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz saat aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan düpedüz marka olmaları üzere imkansızdır.

Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza zinde adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çaldatmaışması ile saksılayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söyleyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayıcı emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.

Sade, zahmetsiz anlaşılır, biçimırlanması zahmetsiz, muhtemel evetğunca azca sayıda renkten oluşvarlıkıdır. Her çeşit baskı ve kesit tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok koskocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Diğer firma evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koskocaman beis verir.

Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine makul olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin tarafıteselsül icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü saat da sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da firma sinein logo tasarlanacağı saat o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında olgun sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı saat simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu olgun çok önemlidir.

kurumsal logo tasarımı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.